Kirurgiset hoidot suukirurgian ammattilaisen suorittamana

Kirurgiset hoidot tehdään vastaanotollamme kivuttomasti paikallispuudutuksessa. Pelkäävien potilaiden kanssa voidaan tarvittaessa käyttää tukena pelkoa lievittävää lääkehoitoa. Esilääkityksen lisäksi hoito voidaan toteuttaa myös nukutuksessa.

Hammasimplantti
Hammasimplantit Hammasimplantti eli keinojuuri on kestävä ja pitkäikäinen ratkaisu puuttuvan hampaan tilalle. Hammasimplantit ovat luonnollisen näköisiä ja tuntuvat samalta kuin omat oikeat hampaat.

Viisaudenhampaanpoisto
Viisaudenhampaan poistotarve arvioidaan yksilöllisesti ja poistot joko tavanomaisesti tai kirurgisesti. Enne poistoja röntgentutkimus on ehdottoman tarpeellinen. Tarvittaessa otamme kolmiulotteisen röntgenkuvan (kktt-kuvaus), jotta voimme varmistaa hampaan turvallisen poiston ilman hermo- tai muita komplikaatioita.

Hampaan juurenpäänleikkaus
Joskus juurihoidolla ei saavuteta tulehduspesäkkeen paranemista, vaan tulehdus joudutaan hoitamaan kirurgisesti. Tällöin tulehtuneen juuren kärki poistetaan tulehduspesäkkeen mukana.

Hampaan puudutus ja puudutusaineet
Hampaan puudutus on usein tarpeen kipua tuottavien hoitotoimenpiteiden, esimerkiksi hampaan poiston tai juurihoidon aikana. Puudutus voidaan tehdä kolmella eri tavalla: infiltraatiopuudutuksena, johtopuudutuksena tai pintapuudutuksena. Hammashoidossa puudutusaineena käytetään tavallisimmin lidokaiinia, artikaiinia tai prilokaiinia.

Suukirurgia – toimenpiteen arvio ja suunnittelu
Tavallisesti kirurgiset toimeenpiteet tehdään paikallispuudutuksessa. Ennen toimenpidettä on tärkeää selvittää suun terveydentila. Kirurgisissa toimenpiteissä, kuten implantoinneissa, potilaan yleisterveydentilalla ja lääkityksillä  on suuri merkitys ja ne selvitetäänkin huolellisesti toimenpidettä suunniteltaessa. Hyvä kliininen tutkimus ja tarvittavat rtg-tutkimukset ovat tarpeen.

Kirurgiaa edeltävät rtg tutkimukset
Implanttisuunnittelussa selvitämme kktt (3D) kuvauksella luutilanteen tarkasti kolmiuloitteisesti, jotta voimme valita juuri oikean implantin ja määrittää sille parhaan mahdollisen asennon purennan suhteen ja esteettisesti. Viisaudenhampaiden leikkauksellista poistoa suunniteltaessa todetaan melko usein, että viisaudenhampaiden juuret kuvautuva päällekkäin alaleuan hermon kanssa tavanmaisessa panoraama rtg kuvassa, joten kolmiuloitteisessa kuvauksessa pystymme tarkasti määrittelemään alaleuan hermon sijainnin suhteessa hampaan juuriin ja siten varmistamme hampaan turvallisen poiston.
Kukontori Forum keskusta
Simonkatu 6 B, Forumin kauppakeskus 3. krs.
00100 Helsinki
Ajanvaraus 09 251 37510