Kirurgiset hoidot

Kirurgiset hoidot suukirurgian ammattilaisen suorittamana

Kirurgiset hoidot tehdään vastaanotollamme kivuttomasti paikallispuudutuksessa. Pelkäävien potilaiden kanssa voidaan tarvittaessa käyttää tukena pelkoa lievittävää lääkehoitoa. Esilääkityksen lisäksi hoito voidaan toteuttaa myös nukutuksessa.

Hammasimplantti
Hammasimplantit Hammasimplantti eli keinojuuri on kestävä ja pitkäikäinen ratkaisu puuttuvan hampaan tilalle. Hammasimplantit ovat luonnollisen näköisiä ja tuntuvat samalta kuin omat oikeat hampaat.

Viisaudenhampaanpoisto
Viisaudenhampaan hoitotarve arvioidaan yksilöllisesti ja ne voidaan poistaa joko olemassa olevan ongelman korjaamiseksi tai ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä.

Hampaan juurenpäänleikkaus
Joskus juurihoidolla ei saavuteta tulehduspesäkkeen eliminoitumista, vaan tulehdus joudutaan eliminoimaan kirurgisesti, jolloin tulehtuneen juuren kärki poistetaan ja samalla myös tulehduspesöke poistetaan.

Muut pienet suukirurgiset toimenpiteet
Hampaan poisto ja hampaan juurenpään leikkaus ovat tavallisimpia suukirurgisia toimenpiteitä. Näiden lisäksi hammashoidossa tehdään kuitenkin useita muita pieniä, suukirurgisia toimenpiteitä.

Hampaan puudutus ja puudutusaineet
Hampaan puudutus on usein tarpeen kipua tuottavien hoitotoimenpiteiden, esimerkiksi hampaan poiston tai juurihoidon, aikana. Puudutus voi tapahtua kolmella eri tavalla: infiltraatiopuudutuksena, johtopuudutuksena tai pintapuudutuksena. Hammashoidossa puudutusaineena käytetään tavallisimmin lidokaiinia, artikaiinia tai prilokaiinia.

Suukirurgia – toimenpiteen arvio ja suunnittelu
Tavallisesti kirurgiset toimeenpiteet tehdään paikallispuudutuksessa. Ennen toimenpidettä on tärkeää selvittää suun terveydentila. Kirurgisissa toimenpiteissä, kuten implantoinneissa, potilaan yleisterveydentilalla on suuri merkitys ja se tulee selvittää jo toimenpidettä suunniteltaessa. Huolellinen kliininen tutkimus ja lisäksi tarvittavat rtg-tutkimukset ovat tarpeen.

Kirurgiaa edeltävät rtg tutkimukset
Implanttisuunnittelussa selvitämme kktt (3D) kuvauksella  luutilanteen tarkasti kolmiuloitteisesti, jotta voimme valita juuri oikean implantin ja määrittää sille parhaan asennon purennan suhteen ja esteettisesti. Viisaudenhampaiden leikkauksellistapoistoa suunniteltaessa todetaan melko usein, että viisaudenhampaiden juuret kuvautuva päällekkäin alaleuan hermon kanssa tavanmaisessa panoraama rtg kuvassa, joten kolmiuloitteisessa kuvauksessa pystymme tarkasti määrittelemään alaleuan hermon sijainnin ja varmistamaan hampaan turvallisen poiston.
Kukontori Forum keskusta
Simonkatu 6 B, Forumin kauppakeskus 3. krs.
00100 Helsinki
Ajanvaraus 09 251 37510